Ekonomi

Türkiye’nin Lojistik Yatırımları Son 21 Yılda 194 Milyar Dolara Ulaştı

‘SON 21 YILDA YAKLAŞIK 194 MİLYAR DOLAR YATIRIM’

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, inşaatı devam eden İyidere Lojistik Limanı şantiyesinde de incelemelerde bulundu. Burada konuşan Uraloğlu, Türkiye’nin lojistik konusunda avantajlı bir konuma sahip olduğunu belirterek, “Ülke olarak küresel ölçekte bir lojistik merkeziyiz. Bu potansiyelin yeterince işlendiği takdirde sadece stratejik bir güce dönüşmeyeceğine, aynı zamanda Ekonomik kalkınmaya öncülük ediyoruz ve bugüne kadar bu doğrultuda küresel ölçekte yatırımlar yapıyoruz.Son yıllarda ülke içinde çok modlu ulaşım bağlantılarını sağlamanın yanı sıra kesintisiz bir ulaşım ağı kurmak için de çok önemli çalışmalar yürütüyoruz. Koridorlar oluşturarak kıtaların ortasında kaliteli ulaşım altyapıları ve ulaşım altyapılarımızı yumuşatmak, bu ağları genişletmek ve ülkeler arası taşımacılık için son 21 yılda yaklaşık 194 milyar dolar yatırım yaptık. önceliklerimizin ortasında” dedi.

‘YÜK TAŞIMACILIĞINDA YENİ BİR DÖNEM BAŞLATTI’

Demiryolu projeleriyle yük taşımacılığında yeni bir dönemin başlatıldığını kaydeden Uraloğlu, “Bu bağlamda Asya, Avrupa ve Orta Doğu’yu birbirine bağlayacak ‘tek nesil tek yol projesini’ Türkiye için çok önemli bir fırsat olarak değerlendiriyoruz. Bu kapsamda Türkiye, Azerbaycan ve Gürcistan’a Türkiye’nin kurduğu iş birliği esas alınarak gerçekleştirilen Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı’nda Bakü’den Kars’a ilk seferini yapan tren, büyük beğeni topladı. Dünya demiryolu taşımacılığına yeni yön. 2023 yılının ilk yarısında, 2019 yılının aynı dönemine göre yüzde 28 artışla Avrupa’nın en iyi kargo trafiğine sahip olan havalimanı, “En iyi 10 havalimanı arasında birinciliği kazandı. Yine Filyos Limanımız 25 milyon ton konteyner elleçleme kapasitesiyle bu vizyonun en somut çalışmalarından biri oldu” dedi.

‘BÜYÜK TONAJLI GEMİLERİN YENİ ADRESİ OLACAK’

Uraloğlu, Rize İyidere Lojistik Limanı’nın küresel lojistik üs olma hedefine doğru atılmış büyük bir adım olduğunu belirterek, “Doğu Karadeniz Bölgesi, Avrupa ve Orta Asya’ya açılan Kafkaslar koridoru üzerindeki konumuyla stratejik bir değere sahiptir. Kafkaslar ve Ortadoğu ülkelerinin ortasındaki potansiyel trafiğin kaynaklanacağı kombine taşımacılık zincirinin aktarma merkezi olacak. Toplamda büyük tonajlı gemilerin Karadeniz havzasındaki yeni adresi olacak. Yıllık kapasitemiz ro taşımacılığı dahil 13 milyon ton” dedi.

‘PROJEMİZİ 2026 YILINDA HAREKETE GEÇİRECEĞİZ’

Uraloğlu şöyle devam etti:

“İran’ın kuzey eyaletlerinin Dubai limanlarını kullanarak yaptığı 25 milyar dolarlık ithalatı 1 aydan 15 güne düşüren bir alternatif olması büyük bir avantaj. Bu özelliğiyle bölgenin ve ülkemizin payına büyük katkı sağlayacak. Deniz ticaretinde ülke olarak çok başarılıyız.Saha dolum çalışmalarımız başarıyla devam ediyor.Proje devam ediyor.Genel olarak yüzde 27 civarında bir ilerleme kaydettik.İnşallah 2026 yılında projemizi devreye alacağız.İlçede 600 kişiye istihdam sağlayacağız. faaliyete geçtikten sonra ilk etap olacak. Zamanla bu istihdamın daha da artacağını öngörüyoruz. İyidere Lojistik Limanı, Rize’nin, özellikle de Rize’nin geleceğine damga vuruyor. Tüm bölgenin kalkınmasına ivme kazandıracak bir lokomotif olacak. bölge.”

haberseyhan.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu